25 Temmuz 2011 Pazartesi

Kırlangıç Operasyonu.


Evin kapalı küçük balkonlarından birisi. İnce uzun camın yanından apartmanın baca yolu geçiyor. Baca yoluyla arasında kısacık bir aralık var. Bu kısacık aralık, oraya dolan martı dışkılarıyla birlikte basamaklar halinde tıkanıp kırlangıçlar için ideal, apartman biçiminde yuvalar halini aldı. Geçtiğimiz günlerde yapılan dış cephe onarımı ve boyası yapılırken hayvan düşmanı apartman yöneticisi (asıl hayvan kimse) ve cahil boyacılar tarafından kırlangıç yuvalarının olduğu aralık, yavrular çıkartılmadan köpük ve sıvayla kapatıldı. Cuma akşamı bir anlık gelişen bir sorunla Kerpe' den İzmit' e geldiydim. Dün gece gelen sesleri duyup dehşete düştüm. Kuşlar diri diri gömülmüşlerdi. Bugün aklıma gelince operasyona karar verdim.


Camı kaplayan renkli kaplamayı sıyırdım. Camı açtıktan sonra elime ölü bir beden olarak geldi. :( Su içirip suni teneffüs yapmaya çalıştım ama dirilmedi :(

Skor 0-1



Cenazeyi bir ayakkabı kutusuna kaldırdıktan sonra orayı kontrole gittiğimde bir yavrunun açık pencereden balkona düştüğünü gördüm. Yaşadığım sevinci anlatamam.


Skor 1-1 oldu. Bu yavru bayağı hareketli. Uçamıyor ama yerlerde sürünüyor.


Tekrar kontrole gittiğimde açtığım pencerenin altındaki beyaz bölmenin arkasından sesler geldiğini, fark ettim. O bölge yapıldığı 15 seneden beri ilk kez açılacaktı.

                                             

Orayı açtım. İkinci yuvadan kanlı canlı üç yavru çıktı. Bayağı utangaçlardı. Tuğlalara tırnaklarını geçirdikleri için onları çıkarmam zor oldu.

Skor 4-1 oldu.





Oraya tekrar gittiğimde birinci yuvaya bir yavrunun daha indiğini gördüm. Skor 5-1 Ardından sağ bir yavru daha indi ve 6-1 oldu.


Vefat etmiş olarak birinci yuvadan bulduğum ilk kırlangıç.

                            

Suda yumuşatılmış bebe bisküvisi ve kıyma ile iyice beslendiler ve diğer kapalı balkonda kalmaya başladılar. Çok tatlı ve yaramazissimolar.


Bu sabah, sabah uykusu sırasında birinci yuvadan sesler geldiğini fark ettim ve bir sağlıklı büyük yavru daha buldum. Skor 7-1 oldu. Kahvaltılarını yaptılar ve hepsi gayet iyi.

--- Bu blogtaki yazı ve fotoğraflar telif hakları yasaları gereğince izin almadan kesinlikle kullanılamaz. Kullananlar hakkında yasal işlem başlatılacaktır. Kullanmak istediğiniz kısımlar için baymineral@gmail.com adresinden bilgi alabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Tebrik ederim sizi... Bir çok insan amannnn bana ne diyerek o sesleri duymazlıktan gelirdi. Kurtardığınız o 7 can hayatın ne kadar güzel olduğunu bir kez daha hatırlatsın insanlığını kaybetmiş olanlara...Kucak dolusu sevgiler:)

    YanıtlaSil