25 Temmuz 2011 Pazartesi

İnsanlık açısından Catania mı, İzmit mi?

Sicilyalı arkadaşlarımı ve Sicilya halkını saygıyla hatırlıyor ve anıyorum. Bana en yakın aile üyelerimin bazılarının bile vermediği saygı ve sevgiyi verdiler. Yaşadığım İzmit şehri, Catania şehri ile aynı ayarda bir kent olmasına, sözde misafirperver ve sıcak ülke Türkiye sınırlarında yer almasına rağmen Catania' nın değerleriyle kesinlikle yarışamaz. İzmit' te kendimi turist gibi görüyorum. Bana büyüdüğüm şehirde turist gibi davranılıyor. Catania' da ise kendimi memleketimde gibi hissediyordum. Beni içtenlikle adam yerine koyuyorlardı. İzmit' te bir fasulye tanesi kadar değerim yokmuş. Bir gün mutlaka oraya geri döneceğim.

Catania' dayken İzmit' i çok olmasada özlüyordum. İzmit' e dönünce keşki özlemeseydim der oldum. İzmit' e gelince beni yıllardır tanıyanların tanımamazlıktan geldiğini gördüm. İzmit' te iki-üç kişi haricinde hiç arkadaşım yokmuş. Catania' da ise onlarca arkadaşımı bıraktım. Catania' dan ayrılmak zorunda olduğum için üzgünüm Catanialı dostlar. Bir gün tekrar görüşeceğiz.

Kusura bakılmasın ama bana artık nerelisin diye sorulduğunda İzmitliyim diyemeyeceğim.

Sicilya benim gibi doğasever eğitimli genç Türk nesli için çok uygun bir yer. Ne çok kuralcı, ne de çok laçka bir yöre. Ben Türkiye' de olduğu gibi aşırı kuralsız yaşama uygun değilim. Sinirlendiğim çok şey var. Sicilya halkı orta düzey kuralcılığın yanısıra çok misafirperver ve sıcakkanlı olmasının yanısıra insanı dozajında sinirlendiriyor. Türkiye' de olduğu gibi dozaşımına bağlı olarak insana saç baş yoldurmuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder